Penest i hagen – La miljøbevissthet og utseende styre valget ditt

Det var en tid da miljøvennlige produkter hadde null utstråling. Men så skjedde det noe hos selskapene som fokuserer på forbrukermarkedet. Bilprodusenten Tesla har for eksempel vist at det går an å forene miljøbevissthet med et tiltalende design. Nå tar STIHL over stafettpinnen, med lanseringen av batteriserien Compact System på bred front.

Arbeid i hagen med miljøvennlige, sikre og lett håndterlige produkter. Ett batteri, fem produkter og et stilrent resultat.

Av og til kan man forene det beste fra to verdener. Vi er mange forbrukere over hele verden som vil handle på en mindre miljøbelastende måte når muligheten finnes. Hvis vi i tillegg kan få et tiltalende design på kjøpet – gjør det saken enda bedre!

Da STIHLS forsknings- og utviklingsavdeling utarbeidet den nye batteriserien Compact System, ville de tilfredsstille flere kriterier. I egenskap av å være en av verdens største motorsagprodusenter, var det viktig at samtlige produkter i serien skulle forene et høyt sikkerhetsnivå med ledende ergonomi og god ytelse.
Et ytterligere viktig punkt var et gjennomarbeidet, funksjonelt design, for å forsterke “vil-ha”-følelsen. Dere kan selv bedømme ut fra bildene hvor godt STIHL har lykkes. Fra hekksaksens ergonomiske og gripevennlige håndtak til løvblåserens kjøleribber. Eller for den saks skyld motorsagens kjedestrammingsfunksjon, som gjør det mulig å stramme kjedet uten verktøy. Først og fremst en teknisk funksjon, men som også har fått et funksjonelt og tiltalende design.

Det finnes flere undersøkelser som viser at forbrukere mener at design kan være avgjørende på kjøpstidspunktet. Apple var som kjent tidlig ute med både datamaskiner og mobiltelefoner. En verdig arvtaker til Steven Jobs, Apples grunnlegger, er unektelig Elon Musk og hans kreasjon Tesla. På kort tid har Tesla snudd opp-ned på tankegangen i bilindustrien. Når bilprodusenter tidligere satset på batteridrift, resulterte det i både dårlig ytelse (rekkevidde) og skuffende design. Tesla gjorde nøyaktig det motsatte. En sportsbil for fem voksne kunne kombineres med en formgivning som skilte seg ut og en rekkevidde på ca. 50 mil per lading.

Joda, det finnes likheter. Den som kjøper en Tesla, kan lade gratis på Teslas egne ladestasjoner eller hjemme til en svært overkommelig pris. Den som kjøper et STIHL Compact System, har fem helt nye hageprodukter å velge mellom, og samtlige drives av ett og samme batteri. Smart, økonomisk og med et tiltalende design som ekstra motivasjon.

Se hele batterisortimentet – klikk her.